tisdag 17 april 2007

Ännu en bloggutmaning...

Så var det återigen dags för en utmaning, Rossy var så snäll och skickade mig en bunt frågor...

Tio första:

Första bästa kompis: Henrik
Första bil: Har inte haft nån första bil ännu, men den första jag körde var min farsas ljusbruna Volvo 245:a från -84.
Första kärlek: Veronica som bodde på samma gård
Första husdjur: är som sagt tokallergisk mot husdjur....
Första semester: På somrarna när jag var liten åkte vi alltid till vår sommarstuga i Högbäck, beläget 1½ km till närmsta granne och med en kraftledning utanför stugknuten
Första jobb: sommarjobbade på en tennisbana i sjuan under några veckor, och tjänade mer än mina klasskompisar. Viktigt, det där...
Första köpta skiva: Första CD var Orup med sin "2", den har fortfarande en hedersplats i hyllan
Första riktiga kärlek: Anna Karlsson i parallellklassen i lågstadiet
Första piercing: hade faktiskt hål i ena örat på gymnasiet, sen har jag aldrig varit nära en piercing...
Första konsert: Följde med mina föräldrar på Euskefeurat, ni vet Ståupp-Ronny Erikssons gamla grupp från Piteå.

Nio senaste:

Senaste alkoholdrycken: den där sangrian jag nämnde i tidigare blogginlägg
Senaste bilfärd: med min far på hans födelsedag
Senaste filmen du såg: "Innan frosten" på fyran
Senaste ringda telefonsamtal: ett jobbrelaterat samtal till Luleå
Senaste bubbelbadet: måste nog ha varit minst två år sedan
Senaste spelade cd: The Ark "Prayer for the weekend"
Senaste kyss: Nyårsafton
Senaste gången du grät: kom i ärlighetens namn inte ihåg senaste gången
Senaste måltiden: dagens middag

Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar?: nej
Blivit kär vid första ögonkastet?: ja
Fastnat med blicken i någons urringning?: ja
Fått ditt hjärta krossat?: ja
Sagt att du älskar någon utan att mena det?: nej
Haft ett one night stand?: ja
Busringt till någon?: ja

Sex saker du gjort idag:

1. jobbat 2. spelat World Of Warcraft 3. pratat med Peter 4. lyssnat på musik 5. klivit upp kl. 02.55 6. druckit kaffe

Fem favoritsaker utan rangordning:

1. Gitarrerna 2. Datorerna (jo, jag har flera av varje) 3. Min Kent-samling 4. platt-tv'n 5. skivorna

Fyra personer du kan berätta allt för: Svanbecks

Tre val:

Blått eller rött? rött
Sommar eller vinter? sommar
Choklad eller chips? chokl

Två saker att göra innan du dör: Bilda familj & gifta mig

En sak du ångrar: att jag aldrig tog chansen när den gavs

Fyra personer som skulle kunna göra samma blogginlägg: Skulle vilja se Frissan göra ett inlägg... Hoppas kan man ju alltid göra! Sen vore det ju trevligt att höra vad Ingvar Oldsberg, prins Carl-Philip och Malou Von Sivers hade på hjärtat, om de nu har en blogg alltså.

Inga kommentarer: