fredag 17 oktober 2008

Den som väntar på något gott...

Börsras, regnrusk, finanskris, varsel, lågkonjunktur och mörker. Visst är hösten en fin årstid, men det finns vissa saker som lämnar kvar en viss eftersmak av den bittra sorten. När jag slår på nyheterna för att uppdatera sig om världsläget kan jag inte låta bli att ha ett filmcitat från ”Masjävlar” malandes i bakhuvudet: ”Jaha, vad händer för skit idag då?” Hösten brukar vara förkylningens tid, men det är även lätt att dra på sig en depression så här års. Kanske nåt för Farbror Doktorn att tänka på; att förutom lite Alvedon och en klapp på axeln är det även läge att skriva ut lite Prozac och hoppas på det bästa.

Det gäller alltså att se det ljusa i tillvaron, hur mörkt det än är på alla fronter just nu. Det här ser jag fram emot under hösten:
- den kommande WoW-expansionen som släpps 13:e november
- skivmässan på Dragonen 26/10
- den fullmatade Kentboxen den 29/10
- Elevator 6-demon som vi ska spela in

Så när Anders Borg står i rutan och proklamerar domedagen för svensk ekonomi, kan jag luta mig tillbaka i soffan och drömma mig bort till ovanstående evenemang. Väntar man på något gott är det bara härligt, som man säger…

Inga kommentarer: