söndag 28 september 2008

Harryson raskar över isen

Jag såg en trailer på fyran (ja alltså, en reklamsnutt, inte ett lastbilssläp. Lätt att blanda ihop begreppen...) om deras kommande storsatsning "Stjärnor på is". Det ska tydligen dansas på is, och de som ska göra det är mer eller mindre kända personer. Det räckte inte med "Let's Dance", utan nu ska vi kunna se hur Brolle stapplar omkring på en rink med en (förhoppningsvis) proffessionell isdansös och kämpa med att hålla frisyren intakt samtidigt som han ska sätta en dubbel Salkov. Skrattfest utlovas!

Jag skulle gärna vilja se lite...hmm...alternativa kändisar ställa upp i programmet. Vad sägs om Kristina Lugn, Peter Harryson eller varför inte hedersknyffeln Ernst Kirsch...ja ni vet vem jag menar. Han skulle säkert i pausvilan svänga ihop en liten lökpaj samt snickra ett skridskoställ för alla medverkande. Undrar om han kommer ha några sockor i sina skridskor? Han kanske kommer att åka barfota, det hade ju varit värt licenspengarna bara det.
Och visst vore det roligt om självaste Jan Guillou skulle kränga på sig konståkningsstassen? Då skulle hans genuina machoframtoning få sig en törn, men å andra sidan, det är väl på tiden?

Det är lätt att bli nostalgisk när man börjar prata om dokusåpor, eller realityserier som det numera kallas. Jag kan få något blankt i blicken när "Expedition: Robinson" kommer på tal, kanske den bästa dokusåpan alla kategorier, åtminstone när det gick på SVT. Jag kan inte komma på någon gång efter det programmet då jag verkligen längtat och sett fram emot att kolla på ett TV-program. Och när alla medverkande fick epitetet "Robinson-" framför sitt förnamn; de hamnade på löpsedlar, i TV-soffor och i radiointervjuer och blev kända för att egentligen inte gjort nåt annat än att svälta sig på en öde ö.
Undra vilket rabalder det skulle bli om jag förskansade mig på Bölesholmarna utan riktigt mat; hur känd skulle jag bli av det? En trött reporter på VF skulle kanske masa sig ut och ställa ett par frågor i stil med "Hur tänkte du när du satte dig här?" och "Är du helt tappad bakom en vagn?", sen skulle jag hamna som en liten notis på sidan 14 och sen är det nog inget mer med det. Lika bra att fortsätta jobba, då.

Jag väntar på den dagen då Kanal 5 kommer förbi jobbet och vill börja provfilma för den nya realityserien "Lagret". Det är kanske då jag kommer bli en kändis, åtminstone litegrann. Visst skulle ni kolla?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle med glädje följa "Lagret-Jörgen" och hans intriger på coop :D

Anonym sa...

Håller med föregående "talare"!
Å sen när vi läser Aftonbladets löpsedel: "Lagret-Jörgens hemliga bröllopsplaner" ska vi peka på bilden och säga: "Vi känner honom!!" :-)

Jenn-Penn sa...

jag antar att jag hade varit tvungen å se det *s*.. trots att jag är fasligt anti alla dokusåpor, inte ens Robinson gick hem hos mig särskilt många avsnitt! Jag kan inte hjälpa det, jag har försökt "fastna", men det går inte!! *S*

Anonym sa...

Jag skulle lätt kolla! Kanske det är dax att tipsa 5:an... :D

Anette sa...

Haha, jag röstar på att Di Leva skulle vara ett underhållande tillskott bland alternativa karaktärer i "Stjärnor på is", eller vad säger du?:)