onsdag 10 september 2008

Tips från coachen

Ibland när jag har tråkigt brukar jag pigga upp mig själv genom att tänka på roliga saker. Fiffigt värre, eller hur? Joru, ibland kan man glimra till…

Som nu, till exempel. Sitter på jobbet och har gjort klart dagens värv, med endast fem timmar kvar av arbetsdagen. Så, vad göra? Ja, bloggen finns ju alltid till hands, annars kan man ju ta sig ännu en kopp java så att man blir risig i kistan, sortera papper eller något annat fyndigt.
Det är i stunder som dessa som jag brukar ta min livliga fantasi till hjälp. Det kan vara allt ifrån gamla Simpsons-citat (”Stupid, sexy Flanders”) till små videosnuttar man sett (när Brutus, lite småbladig och go’, skrämmer ett gäng måsar på flykten klockan fem på morgonen). Då kan jag sitta och småfnissa lite för mig själv, och hoppas att ingen ser mig. Tur att man är så lättroad, annars hade man haft det lite halvtufft när det tråkiga tar överhanden.

Så nästa gång du har det lite trist, tänk på en Sten-Åke Cederhök-sketch, vadsomhelst med Lorrygänget, något dråpligt klipp från America’s Funniest Homevideos där någon klantig unge ramlar i backen eller varför inte på lyteskomik i största allmänhet (så lågt & billigt, men ack så roligt). Det brukar ofta pigga upp, och din tråkiga tillvaro blir en aning roligare…

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmmm... tål att tänkas på! :D Jag brukar skratta åt ekorrarna på lunchrasten, när de bråkar om vem som ska få en matbit av mig...och hur nära de törs komma - och sen hoppas på att ingen ser mig!

Anonym sa...

Hahahaha, ja Brutus som jagar måsar brukar jag oxå tänka på i tråkiga stunder :D DET är humor.

Jenn-Penn sa...

minnas är kul... men jag tar det en nivå till..jag brukar till och med hitta på roliga situationer! som till exempel när jag sitter på tvärbanan på väg till jobbet.. "tänk om.. konduktören skulle be att få stämpla biljetten, och istället för att använda sin lilla stämpel så skulle han trycka biljetten mot rumpan å prutta och säga, den är giltig en timme!!" då ler jag.. minst!! men det är lite vanskligt, för ibland börjar jag fnissa (det blev fööör roligt), man får inte hitta på för roliga saker när nån kan se.. ;D

Anonym sa...

Hahahahah :D
Jenny = störd