söndag 3 juni 2007

Brända mandlar

Idag ligger solen mitt i blickfånget, och alla stackars arma satar som så länge törstat efter solen får sin kvot fylld med råge. Jag är en utav dem. Min hud har antagit en lite mer rosakimrande nyans efter tjugo minuter i gassset, vilket gör att jag jag lätt kan misstas för en spädgris om man kisar lite.

Jag är en sån som aldrig blir direkt brun om somrarna. När man väl gett sig fan på att bli brun och därefter legat och stekt fläsk på dyrbar semestertid kommer den ack så förargliga kommentaren: "Nämen, du har minsann fått lite färg!" Det blir inte bättre än så; att få lite färg. Jag blänger argt och imponerande på dem som går omkring på stränderna med läderaktig hud och kopparfärgat skinn. "Må dom brinna i Lucifers ugnar" tänker jag bittert, fast det kanske dom å andra sidan har gjort, när de nu ser ut på det där sättet...
Så jag knallar vidare, med min brända rygg som svider när jag sitter ner och tänker att jag ska minsann fortsätta få färg, hur jävligt det än må se ut. Skam den som ger sig!

Smörj in er, så hörs vi sen!

Inga kommentarer: